Jak odzyskać energię na wiosnę

Anna Snochowska
Anna Snochowska
"Herbatka" korzenna
"Herbatka" korzenna Anna Snochowska
Wiosna za oknem, śpiewają ptaki, ciężkie ubrania powoli idą w kąt, ale i tak nam ciężko... Tymczasem dzięki kliku sposobom można odzyskać siły witalne, równowagę i spokój ducha.

Mamy wiosnę, przyroda budzi się do życia, wszystko wokół kwitnie, jest ciepło i słonecznie. My jednak o tej pięknej porze roku, często bywamy ospali, brak nam energii, jesteśmy ciągle zmęczeni, niektórzy mają też alergię na pojawiające się pyłki. Co zrobić, aby odzyskać siły witalne, radość i całkowicie się zregenerować?

O to kilka rad wartych do stosowania na co dzień:

1. Odpowiedni strój („na cebulkę”).
2. Okrycie głowy, zakrywanie pasa miednicy (by nie przeziębić tych wrażliwych części ciała).
3. Stopniowo zmieniamy pożywienie ( na lżejsze, by powoli przyzwyczaić organizm).
4. Oczyszczające głodówki (tylko wiosną można je robić, bo gdy budzimy się po zimie, wówczas jest to najlepszy czas, aby odświeżyć organizm, odtruć go z nazbieranych odpadów i rozpocząć rok z nowymi siłami). Przygotujmy się do głodówki tydzień wcześniej. Wtedy należy jeść więcej warzyw i owoców, całkowicie odstawić mięso, ograniczyć nabiał. Dwa dni przed "godziną zero" można jeść tylko surówki bardzo rozdrobnione. Nawet jednodniowa głodówka daje efekt oczyszczający, a trzy dni w zupełności wystarczy.
5. Umiarkowany wysiłek (nie przesadzamy z nadmiernym ruchem, nie forsujemy organizmu).
6. Dzień zacząć od ciepłej wody, nie kawy (kawa wypłukuje magnez z organizmu i wysusza śluzówkę, a woda nawilża i wypłukuje toksyny).
7. Odpoczynek - zalecane 20 minut leżenia, około 13:00 (wypoczywa wątroba).
8. Ostatni posiłek o 17:00-18:00 (niech żołądek odpoczywa w nocy).
9. Nie jemy na kolację surówek, chleba pszennego, kwaśnych zup, serów, aby nie zakwaszać organizmu.
10. Relaks: kąpiel, dobra komedia, spacer, masaże (dla przyjemności).
11. Świeże powietrze - wietrzenie domu, miejsca pracy.
12. Przerwy w pracy (odejście od komputera).
13. Odpowiednia ilość snu (wcześnie się kładziemy spać, nie o północy, czy później, trzeba dobrze się wyspać, by obudzić z wielkim zapasem nowej energii.
14. Słońce (unikając promieni słonecznych możemy zachorować na osteoporozę i bóle mięśniowe, a promieniowanie słoneczne odgrywają korzystną rolę w regulacji wielu funkcji organizmu, przede wszystkim przemiany wapnia).

Jak poprawić trawienie?

1. Warto używać wielu przypraw (kardamon, imbir, pieprz ziołowy, majeranek, goździki, ziele angielskie itp.) Przyprawy poprawiają nie tylko smak, ale sprzyjają trawieniu.
2. Bardzo pożywne są rosoły, zwłaszcza na mieszanym mięsie (kurczak, indyk, wołowina).
3. Używamy bardzo mało soli (zatrzymuje wodę w organizmie).
4. Nie należy jeść na śniadanie jogurtów, zwłaszcza z surowym muesli, twarożków, kanapek z serem, a także sałatek. Lepsze są płatki owsiane, gryczane na wodzie z dodatkiem rodzynek, jabłka, banana (błonnik zawarty w produktach owsianych "wymiata" szkodliwe produkty przemiany materii).
5. Nie używamy mikrofali (promieniowanie emitowane przez kuchenki mikrofalowe jest szkodliwe dla komórek i systemu odpornościowego człowieka).
6. Wiosną unikamy mrożonek - są ciężkostrawne (jeśli już musimy, gotujmy je długo i z dodatkiem przypraw).
7. Jeśli mamy taką możliwość, kupujmy produkty od rolnika.
8. Jemy mało wędlin, ale dobrej jakości.
9. Na dobre trawienie pijmy herbatki ziołowe z koper włoski, imbir, kardamon, tymianek, rumianek, goździki.
10. Zielone warzywa: sałaty liściaste, brokuły, świeże zioła, kiełki, szpinak ( zawierają błonnik, który między innymi obniża poziom cholesterolu i trójglicerydów).
11. Ograniczamy spożycie wędlin, mięsa, sera (zawierają cholesterol, co może powodować miażdżycę).
12. Unikamy słodyczy, ciastek, gazowanych napojów, soków (bo mają szkodliwy dla organizmu cukier).
13. Rzadko jemy surowe owoce, bo mogą powodować zatrucia, gdyż często leżą długo na półkach sklepowych, o poza sezonem transportowane są nawet tysiące kilometrów, więc muszą być pryskane chemicznie, by zachować świeżość (lepsze są pieczone, lub z kompotu).
14. Nie łączymy owoców z nabiałem (bo zostają zablokowane w żołądku i fermentują, owoce są trawione szybciej niż nabiał).

Ważne jest również to, byśmy jedli w spokoju, długo przeżuwając i przy ładnie nakrytym stole. Niewskazane jest popijanie przy posiłkach. Urozmaićmy też swoje posiłki (cieszmy się twórczą radością gotowania) i oczywiście zażywajmy ruchu na świeżym powietrzu, spacerów i gimnastyki. Muzyka, czy dobra komedia, będą również niebywale potrzebnym dla nas i miłym akcentem.

Na koniec podaję bardzo pyszne i energetyczne napoje:
Herbatka" korzenna:

Do litra zimnej wody dodać pół łyżeczki kakao, wymieszać ze szczyptą cynamonu, szczyptą wanilii, 1 goździkiem, łyżeczką drobno pokrojonego imbiru, szczyptą kardamonu, słodzić cukrem trzcinowym i wymieszać.

Działanie tej "herbatki":
-rozgrzewające
-pobudzające trawienie
-przyspiesza przemianę materii
-wzmacniania odporność

Kawa naturalna gotowana

Do garnka wsypać 4 łyżki zmielonej kawy, dolać litr gorącej wody, wymieszać, dodać szczyptę cukru trzcinowego, wymieszać ze szczyptą kardamonu i znów wymieszać. Doprawić kawę do wrzenia, zdjąć z ognia i zamieszać.

Działanie:

-rozgrzewające
-wysuszające
-wspomaga trawienie

Spożywać nie więcej niż jedną filiżankę dziennie. Nie stosować na pusty żołądek, przy problemach żołądkowych, zaburzeniu snu, rozdrażnieniu, przy anemii, wrażliwości na zimno.

Reasumując, aby sobie pomóc, zregenerować swój organizm po zimie, odzyskać siły witalne, odmłodzić swoje ciało i poprawić trawienie, wystarczy odpowiednia dieta, oczyszczenie organizmu z trujących substancji, ruch na świeżym powietrzu, słuchanie relaksacyjnej muzyki, albo takiej, przy której poczujemy się lepiej. Dzięki tym prostym, ale skutecznym poradom możemy mieć więcej energii i chęci do życia i działania.

LITERATURA
-Anna Ciesielska "Filozofia życia"
-Anna Ciesielska "Filozofia zdrowia"
-Patrick Holford "Smak zdrowia"

Flesz - Polacy żyją krócej. Co nas zabija?

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3