Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tysiąc produktów, jedno logo

Dawid Matyja
Dawid Matyja
Coraz częściej sieci handlowe powiększają swój asortyment o produkty z napisem "wyprodukowano dla...". Takie działania stają się pewną regułą czystego zysku na rynku konsumenckim. Czy klientów taka polityka może przyciągnąć czy odstraszyć?

Marketing stale ewoluuje w dzisiejszej rzeczywistości konsumenckiej. Biorąc pod uwagę nie tylko zasoby nowych usług i produktów, możemy zauważyć także dążenie firm do tworzenia własnych wyrobów. Dochodzi do zjawiska pewnej niezależności podmiotów gospodarczych w sektorze produkcyjno-logistycznym. Takie rozwiązania mają na celu maksymalizować zyski przy minimalizowaniu kosztów. W następstwie powstają przedsiębiorstwa budowane przez duże sieci. Potem mamy efekt finalny podany konsumentowi w postaci produktów z napisem "wyprodukowano dla". Kiedyś uważaliśmy takie produkty za niższej kategorii. Owszem, może tak być, jednak nie od dziś na rynku mamy wybór. Coraz więcej sieci posiada własne produkty. Nie wszystkie produkty z napisem "wyprodukowano dla" muszą być gorszej kategorii albo nawet być powodem do wstydu dla konsumenta. Utarły się płytkie stereotypy że "ktoś jest gorszy", bo zjada "pasztet z Biedronki". Jednak te stereotypy wymierają już w dobie szybkiego rozwoju "samodzielności produkcyjnej" sieci handlowych.

Wraz z ewolucją marketingową ewoluuje także światopogląd konsumenta. Klienci lubią kupować wg reguły "wszystko na miejscu", bo przecież w dobie wahań cenowych drogocenną walutą dla klienta jest... czas. Dlatego zasada zysku "wyprodukowano dla" dąży także do zwiększania oferowanego asortymentu dla klienta. Podajmy przykłady: znana sieć handlowa Rossman jest kojarzona z kosmetykami. I tak jest do teraz, jednak wchodząc do sklepu, możemy kupić nie tylko kosmetyki, ale nawet jedzenie dla psów. Wyrwane z kontekstu, jednak reguła "wszystko na miejscu" i "zysk na czasie" wygrywa z jakimiś wewnętrznymi zasadami. Sieci handlowe o asortymencie remontowo-budowlanym oferują klientowi możliwości od budowy domu do jego urządzenia w środku. Pełna kompleksowość wszystko na miejscu z zyskiem na czasie dla klienta. Potężny rozwój produkcyjny występuje też w sieciach spożywczych Biedronka należąca do spółki Jeronimo Martins stale się poszerza, oferując np. w Portugalii ubezpieczenia życiowe czy też usługi dentystyczne.

Są także firmy, które wchodzą w porozumienie z innymi znanymi firmami,te z kolei produkują na tzw wyłączność produkty tylko dla tych firm. Przykładem może być tutaj sieć
RTV Euro AGD i marki Amica czy też Samsung, które dla tej sieci na wyłączność produkują modele lodówek i telewizorów. Te zabiegi, jak i również opisane powyżej, oprócz zmniejszania kosztów także są skuteczne w walce z konkurencją.

Na koniec pewna historia z życia wzięta. Podczas imprezy na stole wylądowały m.in. napoje kupione w jednej z sieci handlowych. Cola 2l z napisem "wyprodukowano dla" została przelana do mniejszej butelki 1 l po klasycznej Coca-Coli. Zabawne jest usłyszeć "coca-cola jest jednak najlepsza". Czasami ważne jest nie co podasz, ale jak podasz...

Zarejestruj się i napisz artykuł
Znajdź nas na Google+

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto