Brzuszki - ćwiczenia na płaski brzuch i boczki. Jak robić brzuszki? Trening brzucha w domu i na siłowni

Joanna Labuda
Joanna Labuda
Brzuszki to najbardziej popularne ćwiczenia na płaski brzuch. Pixabey
Brzuszki to najbardziej popularne ćwiczenia na płaski brzuch. Odpowiednie ćwiczenia nie tylko wzmacniają mięśnie, ale także pomagają wysmuklić talię. Jak robić brzuszki, żeby uzyskać najlepsze efekty? Jaki rodzaj brzuszków jest najlepszy i jak je poprawnie wykonywać, żeby uniknąć kontuzji? Efekty po ćwiczeniu brzuszków są zaskakujące. Liczy się wytrwałość i systematyczność.

Brzuszki to pierwszy krok do smukłego i płaskiego brzucha. Wykonywanie różnych rodzajów tego ćwiczenia służy wzmocnieniu mięśni brzucha i wyrzeźbieniu ładnej sylwetki. W nikłym stopniu przyczyniają się natomiast do spalania tkanki tłuszczowej. Za to odpowiedzialne są dieta i treningi kadio, w połączeniu z brzuszkami dają spektakularne efekty.

Jak robić brzuszki? Efektowne ćwiczenia na płaski brzuch

  • Spinanie boczne
    Spinanie bocznie wzmacnia mięśnie skośne brzucha. Aby je wykonać, połóż się na plecach, nogi ugnij w kolanach pod kątem prostym i pochyl maksymalnie w prawą stronę, opierając stopy na podłodze. Napnij brzuch i wydychając powietrze, wykonaj skłon do lewego boku. Nogi utrzymaj w jednej pozycji, Wdychając powietrze, wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz 12 razy i wykonaj ćwiczenie z nogami pochylonymi w przeciwną stronę.
  • Tradycyjne brzuszki
    Aby wykonać to ćwiczenie połóż się na podłodze, ugnij nogi w kolanach, a dłonie oprzyj na karku. Następnie rozstaw szeroko łokcie, weź wdech, a na wydechu unieś głowę. Mięśnie cały czas powinny być spięte W ten sposób trenujesz mięsień prosty brzucha. Wykonuj to ćwiczenie codziennie, wykonując 3-4 serie po 12 powtórzeń.
  • Opuszczanie prostych nóg
    Leżąc na plecach podnieś obie nogi wyprostowane do góry i ściśnij pomiędzy stopami piłkę. Ugięte ramiona zapleć za głową i podnieś tułów nad podłogę. Nieznacznie pochyl wyprostowane nogi w kierunku podłogi utrzymując odcinek lędźwiowy kręgosłupa przyklejony do podłogi.
  • Ćwiczenia na piłce
    Usiądź na piłce i powoli przestawiaj stopy tak, by położyć się na plecach. Rozsuń stopy na szerokość bioder. Nogi powinny być ugięte pod kątem prostym. Połóż dłonie na szyi, trzymaj łokcie szeroko. Nie ciągnij główy. Wraz z wydechem podnieś górną część tułowia z powierzchni piłki i opuść. Przez cały czas mięśnie brzucha powinny być spięte.

Jak prawidłowo robić brzuszki, żeby schudnąć? Brzuszki efekty

Samo robienie brzuszków nie sprawi, że zgubisz zbędne kilogramy. Podczas wykonywania ćwiczeń pracują tylko mięśnie, nie powoduje to spalanie tkanki tłuszczowej. Żeby schudnąć, należy połączyć brzuszki z treningiem kardio i zdrową, zblilansowaną dietą. Trening kardio (np. bieganie, stepper, jazda na rowerze) oraz brzuszki możesz wykonywać naprzemiennie.

Najlepsze ćwiczenia na płaski brzuch według Ewy Chodakowskiej

Jak NIE robić brzuszków, czyli 5 najczęściej popełnianych błędów

Efekty robienia brzuszków są uzależnione od prawidłowej techniki. Aby szybko osiągnąć cel, należy unikać najczęściej popełnianych błędów, które mają znaczący wpływ na skuteczność wykonywanych ćwiczeń. Ciągle powtarzane błędy mogą być też przyczyną urazów i bólu kręgosłupa.

  1. Nie przyciągaj głowy do klatki piersiowej – wywiera to szkodliwy nacisk na kręgi szyjne, co może wywołać bóle szyi i głowy.
  2. Nie przyciągaj łokci do siebie – naraża to na przeciążenia górnej części kręgosłupa. Trzymaj je jak najszerzej.
  3. Nie odrywaj kręgosłupa lędźwiowego od podłogi – rw ten sposób obciążasz dolny odcinek kręgosłupa. Przez całe ćwiczenie należy dociskać lędźwie do podłogi.
  4. Nie wstrzymuj oddechu – wówczas mięśnie są gorzej dotlenione i pracują mniej wydajnie.
  5. Nie rozluźniaj mięśni brzucha – przez całe ćwiczenie spinaj mięśnie.

Wideo

Materiał oryginalny: Brzuszki - ćwiczenia na płaski brzuch i boczki. Jak robić brzuszki? Trening brzucha w domu i na siłowni - Głos Wielkopolski

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Zacznij zarabiać od 120 do 200 USD za godzinę pracy online z domu przez kilka godzin każdego dnia ... Otrzymuj regularne płatności co tydzień ... Wszystko, czego potrzebujesz, to komputer, połączenie internetowe i trochę wolnego czasu ... Więcej tutaj

..............................>>>>>>>>>> www.MagnifyIncome.COM

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3