W testach uczestniczyły osoby niepełnosprawne z różnymi rodzajami dysfunkcji. Osoby niewidome pracowały z wykorzystaniem programów czytających, osoby niedowidzące programów powiększających, osoby głuche sprawdzały serwisy pod kątem zrozumienia treści.
Wszyscy testujący mieli do wykonania kilka zadań, do których należało m.in. odnalezienie infolinii banku, adresu placówki, aktualnych kursów walut. Sprawdzano również opisy tytułów podstron, prawidłowe opisanie linków i zastosowanie nagłówków.
Najwięcej trudności sprawiały formularze logowania do systemów bankowych, w których pola były nieprawidłowo opisane. Dużą trudnością dla osób niedowidzących był niewystarczający kontrast pomiędzy tłem serwisu a jego treścią. Pomimo zastosowania dużego powiększenia nie były one w stanie odnaleźć wielu treści.
W ocenie niepełnosprawnych żaden z badanych serwisów nie zasługiwał na ocenę bardzo dobrą a jedynie dwa otrzymały oceny dobre. Wśród nich znalazły się ING Bank i Alior Bank. Oceny niedostateczne otrzymały: Kredyt Bank, Noble Bank, Citi Bank, Euro Bank.
Oceny jakie wystawili Widzialni (
http://www.widzialni.eu) dla wszystkich badanych serwisów banków:
ING Bank Śląski - ocena dobra
Alior Bank - ocena dobra
GETIN Bank - ocena dostateczna
PKO Bank Polski - ocena dostateczna
LUKAS Bank - ocena dostateczna
MultiBank - ocena dostateczna
Bank BPH - ocena dostateczna
Bank PEKAO - ocena dostateczna
Millennium Bank - ocena dostateczna -
Kredyt Bank - ocena niedostateczna +
Noble Bank - ocena niedostateczna
Citi Handlowy - ocena niedostateczna
Eurobank - ocena niedostateczna
Więcej informacji na
http://www.widzialni.euStrefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?